Ibland måste man våga göra saker man egentligen inte vågar

Kollade precis igen min kalender och trodde jag hade en lugn vecka nästa vecka. Men aj så fel jag hade, måndag har jag möt 10.00-14.00 i skolan. Slutar 15.00 och kl. 18.00 ska jag inte till Högskolan i Halmstad där vi håller på med ett projekt som heter Free2Ride. Som ni aknske förstår har et med hästar att göra, mer säger jag inte för det är lite hemligt!
På tisdag är det faktiskt ganska lugn, går till halv 5 dock så det är ju sådär.
Onsdag har vi möte i skolan igen ang. projekt arbetet som börjar i höst från kl 10.00-14.00. Sen strax efter två kommer lokaltidningen och ska göra ett reportage med mig och hästarna här hemma, jättespännande! Det var längesedan nu, senast var efter att jag var i Danmark med ponnisarna och hade 5 av 6 möjliga placeringar, vann nationshoppningen och var bästa svensk i Finalen. Detta var med mina fantastiska D-ponnyer Queen och Pissen. Så damerna här hemma har lite att leva upp till.

Annars har jag inte gjort så mycket idag, ridit fuxen och grållan. Fuxen gick ett markarbets pass på banan. Jag höll nog på att ramla av typ 15 gånger. Han är inte nådig den där lilla hästen när han sätter igång.
Grålls fick gå ett varv i skogen idag igen, funkar jättebra att träna i skogen också. Rider hela tiden mycket tempoväxlingar och mycket galoppfattningar, och hon är superfin. Det är nästan det bästa för henne att gå så mycket som möjligt i skogen också eftersom hon är lite ojämn i sidorna. Och ute i skogen går hon ju på ett rakt spår hela tiden.

Tänkt också få med ett litet tips:
Många tränare tjatar om det här med att sitta på rätt sitt ben. För att du hela tiden ska jämnbelasta båda benen. Men, eftersom man bytar varv rätt ofta och många rider nästan alltid lite mer i ett varv än i det andra, och detta är ganska svårt att hålla koll på också. Så vill du få en jämn belastning på båda benen för at slippe ojämnheter och faktiskt ev. kommande hälter är det bättre att du rider halva passet på ena sittbenet och andra halvan på det andra sittbenet. Detta kan man iallafall göra när man rider hemma och sen rida som vanligt och tränare etc.

Nu ska jag fortsätta plugga..




Equus Queen                                                             



















Peace Choice




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0