Borta bra hemma bäst

Underbart att ha hästarna hemma igen, stackarna har gått runt i ridhus nu i snart 4 månader. Idag red jag ut Grållan i skogen, hon snubblade halva rundan innan hon kom på att lyfta på fötterna för rötterna. Skulle även ridit fuxen & Berit skulle skrittats, men Mamma & Anki tog en varsin ist och skrittade ut en timma. Himlans bra tycker jag för det finns inget tråkigare än att skritta, fast det är ju väldigt bra för dom!

På Torsdag nästa vecka kommer förhoppningsvis Amanda ner med sina hästar Sessan & Akita ( som vi var i Holland & köpte i höstast ). Så ska vi ev. åka till Harplinge och tävla med allihopa. Det är ganska roligt för både jag & Amanda har en varsin bra häst & en varsin som är påväg uppåt. Dom går nästan exakt samma klasser & är ston allihopa ;) .
Så vi ska försöka matcha alla under detta året så de ska vara redo för att åka ut på en internationell tävling i sommar & vi har faktiskt som mål att åka ner till Arezzo nästa år.

Annars händer det inte mycket nu förutom att Matilda som äger fuxen är i sthlm och jag rider honom nu. Det var ju vi som köpte honom från Holland och sålde honom efter en vecka till just Matilda. Nedan är en bild på Matilda och honom, haha han tycker om att ha mycket luft emellan hindret som ni ser ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0