När livet ger dig citroner, gör lemonad

Godkväll, lite seg dag idag. Men jag har faktiskt varit ganska duktig. Blev powerwalk en timme sen har jag hjälpt mot min att städa, jag är så snäll så. Har även kört broder och hans kompisar in till stan. Hehe, jag kan!
Hästarna har fått vila idag, det kan dom vara värda ibland. Men tänkte iallafall berätta lite om alla hästar jag har ägt, haft i träning eller tävlat, men inte allt i detta inlägget, haha då kan de nog ta hela natten. Men börjar lite från början så mycket som jag kommer ihåg så får jag nog fylla i lite efter hand.

Iallafall, min absolut första egen häst var;

PIA
Jag började min karriär som dressyrryttare på denna gamla och kloka dam. Hon var 21 år när jag fick henne, jag var 5 och ½ år. Pia var en mörkbrun b-ponny, 123 i mkh tror jag. Hon ägdes av Elisabeth, dvs. Stall Bett. Henne son Tobias hade tävlat ganska stora klasser på henne. Detta var en dam med mycket egen vilja och hon var biffig och ganska stark. Men hon kunde dressyrprogrammen utan till, jag satt mest och åkte med och höll i manen ;) Pia dog när hon var runt 26 år här hemma.

MAGIE (PYSEN) 
Magie, eller pysen som han hette när vi köpte honom, kom också ifrån Stall Bett i Båstad. Han var 4 eller 5 när vi köpte honom, lite större än Pia, men rullade fram när vi fick hem honom. Men efter ett tag vad jag kommer ihåg iallafall blev han riktigt snygg! Honom tävlade jag också lite dressyr på, började även hoppa lite. Tyvärr blev han halt och när vi kollade honom fattades det en benbit i ett bakben och vi provade med tuppkam men det blev inte bättre och vi var tvugna att ta bort honom.

PRUSSIAS PLAYBOY (LUBBE)
Det var nu min pappa börjad protestera emot dressyren, han menade på att om han skulle fortsätta sponsra mig med hästar och hänga med på tävlingar så fick det bli något mer med lite fläkt och fart! Jo tack, vi åkte upp till Sven Ingvarsson och köpte denna galna b-ponnyn Lubbe, haha!Han var också en b-ponny, 126 i mkh och mörkbrun.
Det var först med honom min karriär började. Han hade med Svens son tävlat upp till LA i hoppning. När jag red honom gick det i full fart hela tiden, men vi lyckade faktiskt vinna ett par nationella LA och vi vann även A-Finalen i Susedals Derbyt! Lubbe såldes sedan till Alexandra Anter och är nu sålda till Båstad!

TUTTI FRUTTI (TUTTAN)
Samtidigt som jag hade Lubbe ramlade denna dam också in ifrån Sven. Hon hade tsm med Sofia Bergenbrant vunnit DM och även startat nån MsvB. Hon var runt 10! år tror jag. Liten fux med en stor vit bläs, jättesöt. Men tyvärr passade vi inte riktigt ihop, och därför lät jag min kompisa Matilda tävla henne och det gick super bra! Matilda deb. LA med Tuttan på DM och det var felfria och placerade! Tuttan såldes sedan vidare till Evelina Andersson som hade sina hästar i vårt stall. Nu är hon såld till en annan lite tjej och bor 5 min ifrån oss!

WOODBROOKE PHILIPINE (PINNEN)  Kat B
The Fugitive -  Kiltulla Snowdrop
f.1994,   sto,   brun,   129 cm
Imp Irland,  Grade A
Pinnen kom också ifrån Sven, men henne ägde vi inte utan jag bara red och tävlade henne för honom. Pinnen var jätte fin, brun med långa ben. Tror jag tävlade upp till LA innan hon såldes till Johan Lunberg Larsson (bilden)

Nu har jag skriv kramp och måste vila lite, ni orkar förmodligen inte läsa så mkt mer heller! Men i nästa inlägg kommer jag berätta om legenden Little Gerry och Would Copper m.fl!



Kommentarer
Postat av: Klara Andersson

fin ponny :D men vad liten han är som rider den :O gulligt

2010-05-09 @ 19:39:58
URL: http://lara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0