To be continued...

tänkte såhär på kvällen slänga in en fortsättning av förra inlägget, så ni har något att göra innan ni går till sängs!

WOULD COPPER (RÖDIS)
Simple Wonder, Kleine rote och Would Copper, kärt barn har många namn. Haha, det tog ett tag innan vi till slut fick rätt namn på denna söta ponny. Rödis som han kallades, kom ifrån Tyskland. Maxad b-ponny, men en ganska tanig varelse. Han hade en stor vit stjärn i huvudet, och hade han varit människa hade hans namn varit Christer Lindarw. Han var en mycket feminin häst ;)!
Vi fick låna honom av Sven då han var för svår för tvillingarna. Matilda började tävla honom och vi tog honom direkt till en LC och han var 3:a. Jacobs första mening när ha kom ut ifrån prisutdelningen; " VAR TYSKEN TREA"? :O!!! Haha gansak charmigt ;) Sen gick det bara rakt uppåt, mamma köpte honom utan att vi egentligen visste det. Denna taniga sak som inte gjort något i stort sätt när vi fick honom red Matilda sitt första Ponny-SM på i Tierp 2004. Han var ganska tittig men gjorde bra ifrån sig och var placerad i B-finalen. Hon tävlade honom året ut och avslutade med en seger i MSVB.
1 Januari 2005 tog jag över honom, tillsammans hade vi mycket placeringar och vinster i LA-MSVB. Bla. 5 i finalen Baltic Cup, 10 A-Final SM ute Dagstorp, flertal placeringar bland de 6 främsta i RPC.Vi avslutade med en fjärde och tredje plats i finalen Ridsport Ponny Cup. Rödis såldes sedan till Sofie Häggström-Batalov, med henne har han vunnit ett RPC- kval, en andra och tredje plats på SM och placeringar i Baltic Cup m.m. FANTASTISKA PONNYN!


LITTLE GERRY (GERRY) - mynumberone<3
Världens absolut bästa ponny någonsin. Även denna kom ifrån Sven, då han var ganska stor och blev lite för stark för killarna och hoppade dessa ur sadeln, ringde han en fredagskväll och frågade om jag vill tävla gerry på Lördagen. Jag tackade såklart ja. Han hade ju precis prytt omslaget i tidningen Ridsport efter att vunnit RPC Finalen, så det var inget svårt beslut.
Somsagt var tävlade jag honom och var placerad i LB och VANN LA! Jag hade aldrig suttit på hästen innan, men honom tänkte jag då inte släppa, så jag ringde direkt mamma och pappa och sa : Denna SKA jag ha!
Gerry blev min och tillsammans vann vi RPC-kval, red några SM. Vann Halmstad Debyt och Ljungby Ponny Grand Prix. Han såldes i Ljungby till Moa Rautenberg och dessa fortsatte  tillsammans en tävlingskarriären med ett flertal placeringar och vinster i olika evengemang och cuper.
Gerry hade innan som sagt vunnit RPC finalen med Charlotte Terling och även tävlats av Systrarna Emanuelsson.
Tyvärr gick han bort hösten -07, han hade fått cancer. Jag fick meddelat detta under ett SM med Queen och bröt ihop precis innan jag skulle inte på banan och rida kval två. Men vi var 0 & den rundan var för Gerry!

CLEOPETRA III (LOPPAN)
Loppan tävlade jag åt Ingv. Hon var en jätte söt fux, b-ponny. Hon hoppade helt fantastiskt och vi hade placeringar upp till LA. Hon såldes sen till Matilda Mellert och gick ett flertal SM med henne!!!

BE MY FRIEND (GUSTAV)
Gustav ver en söt liten skimmel, b-ponny som jag red och tävlade åt Ingvarsson. Han var lite lat och jag travade runt en LA en gång och var felfri. Haha, honom hade jag inte så länge utan han såldes vidare ganska direkt.

DORYELLA (BELLA)
Bella tävlade jag åt Rautenberg ett litet tag. Hon var stickelhårig, rödskim. Jag hade henne i två veckor tror jag men hann vinna en Nat. LA på Halmstad Derbyt! Hon såldes sen till DK.
 
BORN A PILOT (NELSON)
Var en tjock liten b-ponny som vi hämtade i Varberg, även denna var Ingv. Han hade inte gjort ett knyst förutom ätit gräs i en hage. Jag tävlade honom till LB om jag inte minns fel. Han såldes till Wahrburg i Hbg och tror han har gått SM nu.

OBELIX (OBBE)
Obbe var en av de första c-ponnyerna jag tävlade. Vi lånade honom av Ingvarsson. Han var en såkallad rödskäck, alltså stickelhårig. Välidigt söt och jätte fin att rida. Vi hann tävla en gång och fick då en tredje plats. Matilda tävlade även denna en gång. De bestämde sig för att köpa honom men han gick inte igeom bes. de provade hela 3! gånger. Men han såldes sedan och var med på några SM.

RAMBO
Rambo kom i samma veva som Obbe, också från Ingv. Han hade gått ett NM men fick sedan Borelia och hade nyligen vilat ett år Han var snäll hemma föutom att han anföll i hagen. Vi tog ut honom på en tävling men tyvärr ville han inte alls och såldes sen till en Ridskola. Han vantrivdes tyvärr där men blev sedan köpt av en lite tjej som han älskade, tsm lullade de runt i skogen och bara hade det super!
Rambo var en maxad c-ponny, vit, han var lite biffigare och ganska snygg!

DALSGÅRDS SAVOY (SAVOY)
När Rautenberg köpte Gerry köpte vi Kajsas c-ponny Savoy. Han var en vacker c-ponny, guldfux med vita tecken. Han hade med Kajsa segrar i MSVA. Jag tävlade honom upp till MSVB med mycket placeringar innan han såldes vidare till Emmelie Renshult.

BIANCA (RÖDKÅLS HÄSTEN)
RH tävlade jag åt en tjej som heter Emelie Einarsson. Hon var mörk mörk stickehårigt och jag tävlade upp till LB. Tror hon såldes strax efter.

JETSTREAM
Kom inte ihåg vad vi kallade honom, haha. Men han var en väldigt fin skimmel, ägdes av Ingv. Han hade inte gjort så mycket heller, men han var rikigt käck, och jag tror jag tävlade honom upp till LB-LA, han såldes sedan till en tjej i skåne och tävlar nu MSVB iaf!




Så nu får det räcka för ikväll, eftersom jag sitter med min nya dator blir det inte nåra bilder för jag har verkligen inga. Men ska försöka fixa fram några. Men detta är bara början av hästar som jag har haft, fortsättning följeeeeeeeer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0